Search Engine Marketing (SEM)

Search Engine Marketing, česky marketing založený na internetových vyhledávačích. Podobně jako v klasickém marketingu je cílem být vidět a přesvědčit uživatele, aby si Vás vybral. K tomu stačí několik věcí: být vidět a přesvědčit.

Dvě cesty to výsledků

Do výsledků vyhledávačů se dát dostat buď přirozenou cestou – optimalizací pro vyhledávače. Druhou možností je zakoupení reklamy. Stále populárnější reklamou ve vyhledávání je tzv. PPC – pay per click systém reklamy, kdy platíte pouze ty zákazníky, kteří na reklamu kliknou a dostávají se tak i na Vaše stránky.

PPC reklama

PPC kampaně jsou obvykle krátké reklamní texty složené z titulku a popisku. Protože mají vyvolávat akci, je velmi důležitá jejich kvalita. Dobře napsaný text nejen PPC reklamy, ale také obsah zobrazovaný na cílových stránkách zajistí kvalitní copywriting (umění psát texty).