Copywriting

Dobrý text prodává, o to se snaží copywriting. Čtenáře musíte zaujmout působivým textem. Přitáhnout pozornost a vtáhnout do děje. Jakmile ulovíte zájem čtenáře, tak už jej stačí přesvědčit o zajímavosti Vaší nabídky a prodat.

Dobrý text nemusí jen prodávat, může také zvyšovat návštěvnost a nebo povědomí o značce. Kvalitu napsaného textu nepoznáte v rozsáhlých odstavcích, ale pravé umění se projeví při tvorbě krátkých poutavých textů s omezenou počtou znaků. Tyto dovednosti se prakticky využijí hlavně při inzerci ve vyhledávačích.

Jedinečná obchodní nabídka

S termínem Unique Selling Proposition (USP) přišel v padesátých letech Rosser Reeves. Jde o jedinečný popis produktu, který nemůže konkurence okopírovat a díky kterému se od ní odlišíte. Oslovený zákazník tak dá předost Vaší nabidce před ostatními. Omezte svou nabídku, zužte cílovou skupinu, zveličujte i drobné rozdíly a nevýhody obracejte ve výhody. Pokud není možná ani jedna z variant, tak vytvořte aspoň unikátní název.

Akce má být výsledkem

Uvědomte si, že výsledkem každého textu je nějaká akce. Musíte si ujasnit jakou akci chcete svým textem vyvolávat a o tu se snažte. Váhavým zákazníkům usnadněte rozhodování a nabídněte možnost porovnávat. Veškeré obavy vyvraťte před jejich vznikem. A vzbuďte dojem naléhavosti, který zákazníky přesvědčí, aby reagovali ihned (časově omezenou slevou, omezenou zásobou produktu a podobně).

Nebojte se obrátit na profesionály

A pokud se nechcete pokoušet o vlastní texty, tak svěřte práci odborníkům. Agentury nabízející internetový marketing mají většinou ve své nabídce i služby profesionálního copywritingu.