Search Engine Optimization

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je podmnožinou search engine marketingu a věnuje se zlepšování počtu a kvality návštěvníků, kteří na stránky přichází z přirozených (organických) výsledků vyhledávání.Termín SEO může také označovat optimalizátory (Search Engine Optimizers) – konzultanty, kteří se optimalizaci pro vyhledávače věnují.

Různé typy výsledků

Vyhledávače vypisují ve výsledcích vyhledávání (SERP) různé typy výsledků. Zahrnuty jsou jak placené inzeráty z PPC reklamy, tak i neplacené – přirozené výsledky. Podle zadaného dotyu se mohou objevovat i další informace: zprávy, definice pojmů, místo na mapě nebo obrázkové výsledky. SEO se snaží o optimalizaci těch výsledků, které jsou přirozené (neovlivňované placením).

Strategie optimalizace se liší případ od případu podle konkrétního zaměření optimalizovaného webu. Kvalita návštěvníků může být měřena podle toho, jak často uživatelé zadávající konkrétní dotaz do vyhledávače vykonají zamýšlenou konverzi (většinou objednávka nějakého zboží nebo požádání dalších informací).

Optimalizace jako služba

Optimalizace pro vyhledávače je poskytována jako samostatná služba nebo jako součást větší marketingové kampaně na internetu. Protože SEO většinou vyžaduje i změny zdrojového kódu stránek, často je efektivnější zpracovat změny v nové verzi celého webu a vyrobit je „přátelsky pro vyhledávače“. Změny se týkají jak rozvržení stránky, způsobu provedení navigace nebo chování redakčního systému či elektronického obchodu. Po optimalizaci on-page faktorů následuje také optimalizace off-page faktorů a budování vysoké váhy stránky.

Konkurenční fráze

Často hledané dotazy, které jsou navíc obchodně zajímavé jsou cílem mnoha optimalizátorů. Někteří mohou ze zoufalství používat zakázané metody optimalizace. Proto si při externím zpracování dávejte pozor, aby se něco takového nepřihodilo i Vám. Pro optimalizaci stránek si vybírejte důvěryhodnou firmu místo studentů hledajících brigádu na prázdniny.

Návod jak optimalizovat

Základy optimalizace stránek nejsou nic těžkého, stačí se držet povolených technik a ovládat značkovací jazyk pro tvorbu webových stránek (X)HTML. Chcete začít s optimalizací stánek sami? Přečtěte si 10 tipů jak optimalizovat.