Off-page faktory SEO optimalizace

Aneb faktory, které není na rozdíl od on-page faktorů možné ovlivňovat přímo na vytvářené stránce.

Zpětné odkazy

V dnešní době kladou vyhledávače pomalu větší váhu na externí faktory, které sám tvůrce stránek nemůže ovlivňovat a jednoduchým způsobem jimi manipulovat. Důležitá je nejen kvalita stránek, ze kterých odkaz směřuje, ale také text v odkazu vyplněný. Dostatečný počet externích odkazů může mít i takové následky, že stránka bude nalezena i na slova, která v ní nejsou obsažena – tzv Google Bomba. Budování zpětných odkazů nazývané také jako link building je opět možné objednat i od profesionální agentury. Hodnotu domény lze považovat podle údaje zvaného PageRank.

Efekt doménového jména

Text externích odkazů je možné ovlivňovat i vhodnou volbou doménového jména. Většina externích odkazů totiž bude obsahovat název domény a tím získáte i cenná klíčová slova.